torsdag den 9. august 2012

Knækket pind og en tur i dørken

En dejlig morgen i Bøgeskov havn endte brat da Anker faldt ned i dørken fra siddebænken i styrbords side i kahytten. Der skete ikke noget andet end lidt pyller fra et par forskrækkede forældre. Så nu er Mads også blevet medlem af AUF (Anonyme Uopmærksomme Fædre)

Vi kom til hægterne med en dejlig skovtur med en heldig forekomst af sæsonens måske sidste vilde hindbær.

Ca. kl. 14 drog vi til søs med kurs mod Bøgestrømmen, der er farvandet mellem Møn og Sjælland. Vinden på ca 5 m/s var til rumskødssejlads, så vi sejlede med fin butterfly rundt om Stevns Klint. Ca. ud for Stevns kirke knækkede rorpinden halvt, så vi fik gang i den al-mulig-mand'ske gaffa tape og fik styr på roret indtil vi kunne komme i havn. Undervejs blev det til en søpandekage a la Susanne med friskplukkede hindbær. Mums!

Det tog en del længere tid at komme rundt om Stevns klint, så til sidst besluttede vi os for at lægge til i Rødvig. Da vi gik i land og op på havnen mødte vi en sand herlighed af røg fra det lokale røgeri, der forførte os til at købe en lækker røget rødfisk til aftensmaden. Rødvig er en super hyggelig havn, som klart kan anbefales. Her er både indkøb, gåture, strand, havneliv osv.

Da vi kom tilbage til 'dillen gik Susanne igang med vores plan om at lave hængekøje vha. spilerstagen over fordækket. Det lykkedes til UG+ og nu venter vi bare på at der er en som tør vælte ud over kanten og direkte ned i vandet.